Hampir Separuh Pengguna Nintendo Switch Kini Memainkan Fortnite

in , ,

Rekor demi rekor terus dipecahkan oleh game Fortnite. Game besutan Epic Games tersebut kini memecahkan rekor terbaru lagi. Rekor tersebut adalah hampir separuh pengguna Nintendo Switch telah mendownload dan memainkan game battle royal tersebut.

Semenjak dirilis september 2017 kemarin memang Fortnite Battle Royale menjadi pesaing terberat game Playerunknown BattleGround yang lebih dahulu mempopulerkan game bertajuk bertahan hidup dengan cara bertepur tersebut.

Kini Fortnite memang telah merambah console cross platform seperti PS4, XBOX, IOS, Android, dan Nintendo Switch. Baru empat bulan menyambangi Nintendo Switch Fortnite sudah didownload dan dimainkan hampir 50% pengguna platform mini besutan Nintendo tersebut.

Sepertinya kesuksesan Epic Games dengan game Fortnite Battle Royale akan terus berlanjut. Mengingat Fortnite Battle Royale adalah game Survival Battle Royale gratis yang memiliki banyak fitur seperti membangun bangunan, melompat jauh dan menggunakan parasut, hingga fitur dance dan emoticon.

Padahal Sebenarnya Epic Games membuat game Fortnite bukan untuk Battle Royale malainkan game Player Versus Environment dimana para pemain diminta untuk bertahan hidup dengan mencari peralatan dan membangun pertahanan guna menghadapi zombi yang menyerang.

Roni Istianto

Written by Roni Istianto

Orang Pinggiran